Wat wens jij voor de toekomst?

Per leercirkel aan de slag met interactief programma

Na de lunch meldde iedereen zich bij één van de aangewezen RVKO-locaties voor het middagprogramma. De puzzel om het juiste lokaal te vinden was voor velen nog een hele puzzel! In groepen van ongeveer 12 collega’s met dezelfde functies, maar van verschillende scholen uit de eigen leercirkel, gingen de collega’s aan de slag met het interactieve programma.

Met als doel: input geven voor bouwstenen voor het RVKO-beleid voor de komende jaren. Want het Strategisch Verhaal is van ons allemaal. We hopen dat het gesprek, ook na vanmiddag, met elkaar doorgaat.

‘In verbinding vanuit dialoog’

Kijkje in de toekomst
Na een noodkreet van levenskunstenaar Puck uit de toekomst ging iedereen aan de slag met de opdrachten rondom vier kinderen: Samira, Kaja, Sil en Bodhi. Aan de oproep om buiten de kaders te denken en creatieve oplossingen te verzinnen op de thema’s uit het Strategisch Verhaal, werd enthousiast gehoor gegeven. Dat leverde verschillende ideeën en uitgebreide discussies op, bijvoorbeeld over hoe je meer verbinding op de scholen tot stand brengt. Ook meteen een goede manier om je collega’s uit je leercirkel (beter) te leren kennen.

‘Kansrijk onderwijs’

Nieuwe uitdagingen
Door het ophalen van meningen en ideeën van alle medewerkers wil de RVKO vormgeven aan toekomstbestendig beleid. Dat is hard nodig. Want onze wereld, met een groot lerarentekort, kansenongelijkheid, en trends en ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen, vraagt om nieuwe wegen om elke dag alle leerlingen écht te zien, te horen en te waarderen. Her en der waren wel wat technische probleempjes, maar de teams hebben zich daar moedig doorheen gevochten. Wel was iedereen het erover eens dat ICT-vaardigheden een belangrijke plek moeten hebben in het Strategisch Verhaal.

Hiermee geeft de RVKO invulling aan een sterke behoefte om samen met haar medewerkers oplossingen te zoeken en kansen te zien om ook in de toekomst het best mogelijke onderwijs te verzorgen.

‘Kwaliteit en professionaliteit’

Opbrengsten
Uiteraard zullen alle opbrengsten de komende maanden uitgebreid worden bestudeerd binnen de ontwikkelgroepen. Uiteindelijk levert dit bouwstenen op voor het nieuwe Strategisch Verhaal.

Oproep
Collega’s die naar aanleiding van deze dag, na een nachtje slapen of door gesprekken met collega’s naderhand nog op nieuwe ideeën zijn gekomen, worden uitgenodigd deze te delen, via een mailtje naar merel.vandersluis@rvko.nl.

Per leercirkel aan de slag met interactief programma

Na de lunch meldde iedereen zich bij één van de aangewezen RVKO-locaties voor het middagprogramma. De puzzel om het juiste lokaal te vinden was voor velen nog een hele puzzel! In groepen van ongeveer 12 collega’s met dezelfde functies, maar van verschillende scholen uit de eigen leercirkel, gingen de collega’s aan de slag met het interactieve programma.

Met als doel: input geven voor bouwstenen voor het RVKO-beleid voor de komende jaren. Want het Strategisch Verhaal is van ons allemaal. We hopen dat het gesprek, ook na vanmiddag, met elkaar doorgaat.

‘In verbinding vanuit dialoog’

Kijkje in de toekomst
Na een noodkreet van levenskunstenaar Puck uit de toekomst ging iedereen aan de slag met de opdrachten rondom vier kinderen: Samira, Kaja, Sil en Bodhi. Aan de oproep om buiten de kaders te denken en creatieve oplossingen te verzinnen op de thema’s uit het Strategisch Verhaal, werd enthousiast gehoor gegeven. Dat leverde verschillende ideeën en uitgebreide discussies op, bijvoorbeeld over hoe je meer verbinding op de scholen tot stand brengt. Ook meteen een goede manier om je collega’s uit je leercirkel (beter) te leren kennen.

‘Kansrijk onderwijs’

Nieuwe uitdagingen
Door het ophalen van meningen en ideeën van alle medewerkers wil de RVKO vormgeven aan toekomstbestendig beleid. Dat is hard nodig. Want onze wereld, met een groot lerarentekort, kansenongelijkheid, en trends en ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen, vraagt om nieuwe wegen om elke dag alle leerlingen écht te zien, te horen en te waarderen. Her en der waren wel wat technische probleempjes, maar de teams hebben zich daar moedig doorheen gevochten. Wel was iedereen het erover eens dat ICT-vaardigheden een belangrijke plek moeten hebben in het Strategisch Verhaal.

Hiermee geeft de RVKO invulling aan een sterke behoefte om samen met haar medewerkers oplossingen te zoeken en kansen te zien om ook in de toekomst het best mogelijke onderwijs te verzorgen.

‘Kwaliteit en professionaliteit’

Opbrengsten
Uiteraard zullen alle opbrengsten de komende maanden uitgebreid worden bestudeerd binnen de ontwikkelgroepen. Uiteindelijk levert dit bouwstenen op voor het nieuwe Strategisch Verhaal.

Oproep
Collega’s die naar aanleiding van deze dag, na een nachtje slapen of door gesprekken met collega’s naderhand nog op nieuwe ideeën zijn gekomen, worden uitgenodigd deze te delen, via een mailtje naar merel.vandersluis@rvko.nl.

Wat wens jij voor de toekomst?