Workshop Groepsdynamica 
Begin 2025 is daarom een workshop groepsdynamica voor starters georganiseerd. En op 21 mei waren er op de Imeldaschool twee andere workshops: 'Teach-technieken' door Hanneke Baukema en 'De Dynamische Schooldag' door Robbert van der Velde.  

Teach like a Champion
Tijdens deze workshop stonden de technieken vanuit 'Teach like a Champion' centraal. Het doel hiervan is om door middel van leerkrachtgedrag méér uit je leerlingen te halen, de leerlingen te laten excelleren en te bouwen aan een sterke klasstructuur. Hanneke deelde haar kennis en ervaring met 'Teach like a Champion' en gaf concrete suggesties en handreikingen om het onderwijs effectiever en dynamischer te maken, zowel voor de leerkracht als voor de leerlingen. 

Bewegend leren
Robbert vertelde over het belang van bewegen bij leren. Via onderzoeken en praktische werkvormen nam hij de deelnemers mee in het verhaal over waarom bewegen (ook ín de klas) goed is voor kinderen. Ook gaf hij uitleg over de Dynamische Schooldag, waaronder bewegend leren: hoe kun je ervoor zorgen dat een schooldag zowel voor kinderen als voor leerkrachten dynamisch is? 

Teach-technieken en
De Dynamische Schooldag

Naast de startersbijeenkomsten in de leercirkels is begin dit schooljaar geïnventariseerd waar de startende leerkrachten bij de RVKO graag meer over zouden willen leren. De top drie is: groepsdynamica, Teach-technieken en de Dynamische Schooldag (spelend en bewegend leren).  

Workshops voor starters

Workshop Groepsdynamica 
Begin 2025 is daarom een workshop groepsdynamica voor starters georganiseerd. En op 21 mei waren er op de Imeldaschool twee andere workshops: 'Teach-technieken' door Hanneke Baukema en 'De Dynamische Schooldag' door Robbert van der Velde.  

Teach like a Champion
Tijdens deze workshop stonden de technieken vanuit 'Teach like a Champion' centraal. Het doel hiervan is om door middel van leerkrachtgedrag méér uit je leerlingen te halen, de leerlingen te laten excelleren en te bouwen aan een sterke klasstructuur. Hanneke deelde haar kennis en ervaring met 'Teach like a Champion' en gaf concrete suggesties en handreikingen om het onderwijs effectiever en dynamischer te maken, zowel voor de leerkracht als voor de leerlingen. 











Bewegend leren
Robbert vertelde over het belang van bewegen bij leren. Via onderzoeken en praktische werkvormen nam hij de deelnemers mee in het verhaal over waarom bewegen (ook ín de klas) goed is voor kinderen. Ook gaf hij uitleg over de Dynamische Schooldag, waaronder bewegend leren: hoe kun je ervoor zorgen dat een schooldag zowel voor kinderen als voor leerkrachten dynamisch is? 

Naast de startersbijeenkomsten in de leercirkels is begin dit schooljaar geïnventariseerd waar de startende leerkrachten bij de RVKO graag meer over zouden willen leren. De top drie is: groepsdynamica, Teach-technieken en de Dynamische Schooldag (spelend en bewegend leren).  

Teach-technieken en De Dynamische Schooldag

Workshops voor starters