Verbinding bij IB-dag belangrijk
Zo’n 120 enthousiaste intern begeleiders (IB’ers) waren op donderdag 23 september aanwezig op de IB-dag van de RVKO in Pompgebouw de Esch. Voor het eerst sinds september vorig jaar werd deze dag weer ‘live’ gehouden. De IB’ers vinden deze netwerkdagen zeer waardevol, vanwege de workshops en vooral de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.
De belangrijkste reden om deze dag live te houden, is echter de mogelijkheid tot verbinding. IB’ers vinden het heel fijn om elkaar voor en tijdens de lunchpauze te ontmoeten (nog wel met 1,5 meter afstand) en ervaringen te delen. Martijn: ‘Het is mooi om te zien dat mensen onderling elkaar opzoeken, informatie uitwisselen en elkaar om advies vragen. Die verbondenheid is juist in deze tijd van groot belang.’
Linda van der Ent en Esther Albus (Auris) gaven informatie over de aanmeldprocedure cluster 2 en voorlichting over TOS bij een onzichtbare handicap. Tot slot namen Catharina Leeuwis en Margreet Clarijs vanuit Koers VO de mensen in hun workshop mee in de ‘OverstapRoute’ en ‘Zorgleerling in Beeld’.
Workshops
Tijdens de workshop ‘Doorloopjes’ besprak Judith van Wijngaarden, directeur van de Mariaschool Taandersplein en coach leerKRACHT, een nieuwe manier om te kijken naar verbeteringen als je een volgende stap wil maken. In de workshop ‘De kracht van mondelinge taalvaardigheid’ nam Nicolette Schaper (TMH) het Referentiekader taal onder de loep. Vanuit Cito was er een presentatie over de vernieuwing van hun toetsen in ‘Leerling in Beeld’.
Tijdens het plenaire gedeelte informeerde beleidsmedewerker onderwijs Martijn Redegeld de aanwezigen kort over actuele zaken. Van tevoren konden deelnemers zich inschrijven voor een van de vijf workshops. Het workshopaanbod was samengesteld op basis van hun eerder gegeven feedback en actuele onderwerpen.
Verbinding bij IB-dag belangrijk
Zo’n 120 enthousiaste intern begeleiders (IB’ers) waren op donderdag 23 september aanwezig op de IB-dag van de RVKO in Pompgebouw de Esch. Voor het eerst sinds september vorig jaar werd deze dag weer ‘live’ gehouden. De IB’ers vinden deze netwerkdagen zeer waardevol, vanwege de workshops en vooral de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.
De belangrijkste reden om deze dag live te houden, is echter de mogelijkheid tot verbinding. IB’ers vinden het heel fijn om elkaar voor en tijdens de lunchpauze te ontmoeten (nog wel met 1,5 meter afstand) en ervaringen te delen. Martijn: ‘Het is mooi om te zien dat mensen onderling elkaar opzoeken, informatie uitwisselen en elkaar om advies vragen. Die verbondenheid is juist in deze tijd van groot belang.’
Linda van der Ent en Esther Albus (Auris) gaven informatie over de aanmeldprocedure cluster 2 en voorlichting over TOS bij een onzichtbare handicap. Tot slot namen Catharina Leeuwis en Margreet Clarijs vanuit Koers VO de mensen in hun workshop mee in de ‘OverstapRoute’ en ‘Zorgleerling in Beeld’.
Workshops
Tijdens de workshop ‘Doorloopjes’ besprak Judith van Wijngaarden, directeur van de Mariaschool Taandersplein en coach leerKRACHT, een nieuwe manier om te kijken naar verbeteringen als je een volgende stap wil maken. In de workshop ‘De kracht van mondelinge taalvaardigheid’ nam Nicolette Schaper (TMH) het Referentiekader taal onder de loep. Vanuit Cito was er een presentatie over de vernieuwing van hun toetsen in ‘Leerling in Beeld’.
Tijdens het plenaire gedeelte informeerde beleidsmedewerker onderwijs Martijn Redegeld de aanwezigen kort over actuele zaken. Van tevoren konden deelnemers zich inschrijven voor een van de vijf workshops. Het workshopaanbod was samengesteld op basis van hun eerder gegeven feedback en actuele onderwerpen.