Cultuurweken Minister Marga Klompéschool


Maandag 21 juni opende wethouder Said Kasmi de twee cultuurweken van de Minister Marga Klompéschool (Rotterdam-Ommoord), met het thema ‘Wereldculturen’. Samen met de organisatie ‘Ik in 010’ had de school verschillende activiteiten georganiseerd rondom het thema burgerschap. Zo zijn de kinderen op bezoek geweest bij vier musea in de omgeving. Daarnaast kregen de leerlingen gastlessen over feesten en rituelen.

Eigenlijk zou de wethouder komen voorlezen tijdens de Nationale Voorleesdagen in februari 2021, maar vanwege de sluiting van de scholen in december kon dat niet doorgaan. Hij beloofde toen dat de Minister Marga Klompéschool nog een bezoek van hem tegoed had en die belofte loste hij nu dus in. 

Kasmi vertelde over de diversiteit in Rotterdam: ‘We zijn allemaal Rotterdammers, maar het mooie aan deze stad is dat hier zoveel verschillende culturen zijn.’ Hij benadrukte het belang van goed burgerschap; dat je van en met elkaar leert en dat we in goede harmonie met elkaar kunnen samenleven. Tot slot zongen de leerlingen een zelfgeschreven lied op de wijs van ‘Hand in hand, kameraden’.

Cultuurweken Minister Marga Klompéschool


Maandag 21 juni opende wethouder Said Kasmi de twee cultuurweken van de Minister Marga Klompéschool (Rotterdam-Ommoord), met het thema ‘Wereldculturen’. Samen met de organisatie ‘Ik in 010’ had de school verschillende activiteiten georganiseerd rondom het thema burgerschap. Zo zijn de kinderen op bezoek geweest bij vier musea in de omgeving. Daarnaast kregen de leerlingen gastlessen over feesten en rituelen.

Eigenlijk zou de wethouder komen voorlezen tijdens de Nationale Voorleesdagen in februari 2021, maar vanwege de sluiting van de scholen in december kon dat niet doorgaan. Hij beloofde toen dat de Minister Marga Klompéschool nog een bezoek van hem tegoed had en die belofte loste hij nu dus in. 

Kasmi vertelde over de diversiteit in Rotterdam: ‘We zijn allemaal Rotterdammers, maar het mooie aan deze stad is dat hier zoveel verschillende culturen zijn.’ Hij benadrukte het belang van goed burgerschap; dat je van en met elkaar leert en dat we in goede harmonie met elkaar kunnen samenleven. Tot slot zongen de leerlingen een zelfgeschreven lied op de wijs van ‘Hand in hand, kameraden’.