In de hemel

In de meivakantie kregen wij het droevige bericht dat onze zeer betrokken en gewaardeerde conciërge Mohamed aan een hersenbloeding was overleden. Mohamed is inmiddels door zijn familie in Marokko begraven. Op de Lucasschool missen wij nu zijn vrolijke en zorgzame karakter enorm. Hij blijft in onze herinnering voortleven als een lieve en toegewijde collega.

Gesprek in de klas
In de hal hebben we een herinneringsplek ingericht, waar collega's, ouders en kinderen een boodschap of tekening voor de familie van Mohamed kunnen achterlaten. Op de plaats waar meester Mohamed 's ochtends en 's middags bij de rode poort stond, hebben we de letter M gegraveerd om hem te blijven herdenken. Regelmatig spreken we met onze leerlingen nog over hem. Zo ontstond ook het volgende gesprekje in de groep van juf Jamy:

Kind:  ‘Juf, als je dood bent, dan ga ik ook dood. Dan ga ik aan God vragen of ik bij jou in de klas mag, want ik wil graag lezen in kern 8.’

Juf Jamy: ‘Nou, als ik doodga, lieverd, dan komt er vast een andere juf die jou gaat leren lezen.’

Kind: ‘Geloof jij in Allah?’

Juf Jamy:  ‘Nee, ik geloof niet in Allah.’

Kind:  ‘Oh, dan ben ik in de hemel en jij in de grond. Dan moet ik heel hard praten als jij mijn juf bent en dan ga ik heel goed luisteren naar jou.’

Juf Jamy:   ‘Anders ga je nu in de klas gewoon heel goed luisteren.’

Kind:  ‘Nee, dat doe ik in de hemel wel.’

Paul Klunder, Lucasschool

In de hemel

In de meivakantie kregen wij het droevige bericht dat onze zeer betrokken en gewaardeerde conciërge Mohamed aan een hersenbloeding was overleden. Mohamed is inmiddels door zijn familie in Marokko begraven. Op de Lucasschool missen wij nu zijn vrolijke en zorgzame karakter enorm. Hij blijft in onze herinnering voortleven als een lieve en toegewijde collega.

Gesprek in de klas
In de hal hebben we een herinneringsplek ingericht, waar collega's, ouders en kinderen een boodschap of tekening voor de familie van Mohamed kunnen achterlaten. Op de plaats waar meester Mohamed 's ochtends en 's middags bij de rode poort stond, hebben we de letter M gegraveerd om hem te blijven herdenken. Regelmatig spreken we met onze leerlingen nog over hem. Zo ontstond ook het volgende gesprekje in de groep van juf Jamy:

Kind:  ‘Juf, als je dood bent, dan ga ik ook dood. Dan ga ik aan God vragen of ik bij jou in de klas mag, want ik wil graag lezen in kern 8.’

Juf Jamy: ‘Nou, als ik doodga, lieverd, dan komt er vast een andere juf die jou gaat leren lezen.’

Kind: ‘Geloof jij in Allah?’

Juf Jamy:  ‘Nee, ik geloof niet in Allah.’

Kind:  ‘Oh, dan ben ik in de hemel en jij in de grond. Dan moet ik heel hard praten als jij mijn juf bent en dan ga ik heel goed luisteren naar jou.’

Juf Jamy:   ‘Anders ga je nu in de klas gewoon heel goed luisteren.’

Kind:  ‘Nee, dat doe ik in de hemel wel.’

Paul Klunder, Lucasschool