Interview met een
krokodillenworstelaar

Innovatielab Mgr. Bekkersschool

Begin juni heeft groep 6 van de Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse kennisgemaakt met het InnovatieLab van de Thomas More Hogeschool. Na een korte metrotrip werden zij verwelkomd door Diana Molenschot en Brian Kok. Zij hebben de groep een les gegeven over het maken van een eigen film.

Close-up en ‘over the shoulder’

Leerkracht Rafael Sojo Cabanillas: ‘Via LessonUp werden de kinderen geprikkeld: dankzij de interactieve vragen ontdekten zij dat zij meer wisten dan eerst gedacht. Na het bespreken van verschillende filmkaders – zoals close-up en ‘over the shoulder’ – gingen de kinderen zelf aan de slag. Ieder groepje was bewapend met een iPad, veel ideeën en vooral veel energie! De leerlingen mochten een interview houden met iemand met een niet-bestaande hobby, zoals krokodillenworstelaar.

'Samen kunnen wij de kinderen op speelse en enthousiaste manier deze digitale vaardigheden geven’

Samenwerking scholen en TMH

Diana Molenschot: ‘Los van het plezier dragen dit soort lessen ook bij aan andere vaardigheden: ICT-basisvaardigheden, programmeren, maar ook de nodige 21e-eeuwse vaardigheden zoals: samenwerken, probleemoplossend denken, communiceren, creatief denken en kritisch nadenken. In een wereld die zich steeds sneller digitaal ontwikkelt en die steeds meer digitale vaardigheden van de kinderen vraagt, is het een genot om een samenwerking tussen de pabo en het werkveld te zien. Samen kunnen wij de kinderen op speelse en enthousiaste manier deze digitale vaardigheden geven!’

‘Samen hebben zij een fantastisch resultaat weten neer te zetten. Dankzij de begeleiding van Diana en Brian, hebben de kinderen kunnen ervaren hoe het is om zelf achter de camera te staan of in de huid te kruipen van een echte acteur.’

Interview met een
krokodillenworstelaar

Innovatielab Mgr. Bekkersschool

Begin juni heeft groep 6 van de Mgr. Bekkersschool in Spijkenisse kennisgemaakt met het InnovatieLab van de Thomas More Hogeschool. Na een korte metrotrip werden zij verwelkomd door Diana Molenschot en Brian Kok. Zij hebben de groep een les gegeven over het maken van een eigen film.

Close-up en ‘over the shoulder’

Leerkracht Rafael Sojo Cabanillas: ‘Via LessonUp werden de kinderen geprikkeld: dankzij de interactieve vragen ontdekten zij dat zij meer wisten dan eerst gedacht. Na het bespreken van verschillende filmkaders – zoals close-up en ‘over the shoulder’ – gingen de kinderen zelf aan de slag. Ieder groepje was bewapend met een iPad, veel ideeën en vooral veel energie! De leerlingen mochten een interview houden met iemand met een niet-bestaande hobby, zoals krokodillenworstelaar.

'Samen kunnen wij de kinderen op speelse en enthousiaste manier deze digitale vaardigheden geven’

Samenwerking scholen en TMH

Diana Molenschot: ‘Los van het plezier dragen dit soort lessen ook bij aan andere vaardigheden: ICT-basisvaardigheden, programmeren, maar ook de nodige 21e-eeuwse vaardigheden zoals: samenwerken, probleemoplossend denken, communiceren, creatief denken en kritisch nadenken. In een wereld die zich steeds sneller digitaal ontwikkelt en die steeds meer digitale vaardigheden van de kinderen vraagt, is het een genot om een samenwerking tussen de pabo en het werkveld te zien. Samen kunnen wij de kinderen op speelse en enthousiaste manier deze digitale vaardigheden geven!’

‘Samen hebben zij een fantastisch resultaat weten neer te zetten. Dankzij de begeleiding van Diana en Brian, hebben de kinderen kunnen ervaren hoe het is om zelf achter de camera te staan of in de huid te kruipen van een echte acteur.’