Nationale Voorleesdagen op de Minister Marga Klompéschool

Dit had een ander verhaal moeten zijn, over voorleesdagen waarbij kinderen elkaar voor zouden lezen. Waarbij leerkrachten en ouders op school aanwezig waren om aan kinderen hun meest bijzondere verhaal voor te lezen. Met als special guest… een voorleesmoment op school met wethouder Kasmi!

Helaas kon dit allemaal niet doorgaan, maar… de Minister Marga Klompéschool heeft er toch een oplossing voor gevonden! Want ook digitaal is voorlezen een mooie manier om gezamenlijk met taal bezig te zijn.

Zo zijn de groepen de week gezamenlijk gestart met een online voorleesactiviteit door de eigen leerkracht. Elkaar weer even kunnen zien is in deze tijd ook erg fijn! Heerlijk wegdromen bij (of verdergaan met) dat voorleesboek van vóór de lockdown.

Een aantal ouders heeft voor de camera voorgelezen uit het favoriete boek van henzelf of hun kind. Op deze manier konden toch veel kinderen luisteren naar hetzelfde verhaal. Echt genieten!

Als extra verrassing heeft de directie voorgelezen: juf Sadhana koos een verhaal uit haar favoriete voorleesboek Matilda van Roald Dahl en meester Michiel las voor uit De stip van Peter H. Reynolds, mede in het kader van ons thema ‘Kunst’. Heerlijke voorleesmomenten voor alle leerlingen, van de peuters tot groep 8!

Als afsluiting van de voorleesdagen hadden de leerkrachten van de Beestenboel en de kleutergroepen een verrassing in petto: voor elke leerling een prentenboek van Woeste Willem. Want ook thuis is voorlezen niet alleen belangrijk, maar ook erg fijn!

Nationale Voorleesdagen op de Minister Marga Klompéschool

Dit had een ander verhaal moeten zijn, over voorleesdagen waarbij kinderen elkaar voor zouden lezen. Waarbij leerkrachten en ouders op school aanwezig waren om aan kinderen hun meest bijzondere verhaal voor te lezen. Met als special guest… een voorleesmoment op school met wethouder Kasmi!

Helaas kon dit allemaal niet doorgaan, maar… de Minister Marga Klompéschool heeft er toch een oplossing voor gevonden! Want ook digitaal is voorlezen een mooie manier om gezamenlijk met taal bezig te zijn.

Zo zijn de groepen de week gezamenlijk gestart met een online voorleesactiviteit door de eigen leerkracht. Elkaar weer even kunnen zien is in deze tijd ook erg fijn! Heerlijk wegdromen bij (of verdergaan met) dat voorleesboek van vóór de lockdown.

Een aantal ouders heeft voor de camera voorgelezen uit het favoriete boek van henzelf of hun kind. Op deze manier konden toch veel kinderen luisteren naar hetzelfde verhaal. Echt genieten!

Als extra verrassing heeft de directie voorgelezen: juf Sadhana koos een verhaal uit haar favoriete voorleesboek Matilda van Roald Dahl en meester Michiel las voor uit De stip van Peter H. Reynolds, mede in het kader van ons thema ‘Kunst’. Heerlijke voorleesmomenten voor alle leerlingen, van de peuters tot groep 8!

Als afsluiting van de voorleesdagen hadden de leerkrachten van de Beestenboel en de kleutergroepen een verrassing in petto: voor elke leerling een prentenboek van Woeste Willem. Want ook thuis is voorlezen niet alleen belangrijk, maar ook erg fijn!