Montessorischool Capelle is in beeld
Bij een onderzoek naar de Professionele leergemeenschap voor haar master, vroeg Evelyne Derks, schoolleider van de Montessorischool Capelle, zich af hoe de systematiek van Stichting leerKRACHT kan bijdragen aan het leren en ontwikkelen van het team. Er werd een werkgroep met leerkrachten opgericht die met deze vraag aan de slag ging. Binnen de werkgroep is ook gekeken naar hoe deze werkwijze de werkdruk vermindert en het werkgeluk vergroot. Het team heeft toen ervoor gekozen om leerKRACHT op school te introduceren.
Een van de belangrijkste pijlers van montessori-onderwijs is ‘Leer mij het zelf te doen’. ‘Vanuit deze visie past de werkwijze heel goed bij ons’, vertelt Evelyne. ‘Vanuit het jaarplan kiest het team de verbeterthema’s waarin zij een kwaliteitsslag wil maken. Per parallelteam gaat men hier heel gericht mee aan de slag en worden de successen gevierd. Ieder komt aan bod en ieder doet ertoe.’
‘Stichting leerKRACHT was enthousiast over de manier waarop wij met leerKRACHT op onze school werkten’, vervolgt Evelyne. ‘Toen Paul Op Heij, docent maatschappij en geschiedenis en redacteur van het Montessori Magazine, een montessorischool zocht als praktijkvoorbeeld bij een artikel over leerKRACHT, zijn wij voorgedragen. Leuk dat wij in beeld zijn!’
Montessorischool Capelle is in beeld
Bij een onderzoek naar de Professionele leergemeenschap voor haar master, vroeg Evelyne Derks, schoolleider van de Montessorischool Capelle, zich af hoe de systematiek van Stichting leerKRACHT kan bijdragen aan het leren en ontwikkelen van het team. Er werd een werkgroep met leerkrachten opgericht die met deze vraag aan de slag ging. Binnen de werkgroep is ook gekeken naar hoe deze werkwijze de werkdruk vermindert en het werkgeluk vergroot. Het team heeft toen ervoor gekozen om leerKRACHT op school te introduceren.
Een van de belangrijkste pijlers van montessori-onderwijs is ‘Leer mij het zelf te doen’. ‘Vanuit deze visie past de werkwijze heel goed bij ons’, vertelt Evelyne. ‘Vanuit het jaarplan kiest het team de verbeterthema’s waarin zij een kwaliteitsslag wil maken. Per parallelteam gaat men hier heel gericht mee aan de slag en worden de successen gevierd. Ieder komt aan bod en ieder doet ertoe.’
‘Stichting leerKRACHT was enthousiast over de manier waarop wij met leerKRACHT op onze school werkten’, vervolgt Evelyne. ‘Toen Paul Op Heij, docent maatschappij en geschiedenis en redacteur van het Montessori Magazine, een montessorischool zocht als praktijkvoorbeeld bij een artikel over leerKRACHT, zijn wij voorgedragen. Leuk dat wij in beeld zijn!’