‘De voorganger van een mobiel is een Nokia’ 

Blikjes lanceren in het Innovatielab! 

Eind januari waren drie enthousiaste groepen 6 van het Tangram op visite in het nieuwe Innovatielab bij de TMH. Groep 6 start met het thema 'Uitvinders' en dan is het Innovatielab natuurlijk een mooie plek voor een kick-off! 

Minor student Brian Kok heeft de lessen voorbereid en gegeven. Na een korte introductie over wat een uitvinding is en een paar geweldige reacties daarop van leerlingen, werd hun uitdaging gepresenteerd. 

Ontwerp op de iPad 
Met behulp van elastiekjes en lollystokjes moesten ze ‘iets’ bouwen waarmee ze onze frisdrankblikjes konden omschieten. De iPads werden gebruikt om een ontwerp op te tekenen en daarna mochten de leerlingen gaan bouwen. Al snel vlogen de aluminiumballetjes ons om de oren en werden 'bouwsels' kritisch bekeken en aangepast waar nodig. 

Langer blijven 
Op deze manier doorliepen de leerlingen de ‘onderzoekend en ontwerpend’-cirkel. De kinderen, leerkrachten en begeleiders kwamen tot de conclusie dat 1 uur veel te kort was en dat ze graag langer hadden willen blijven in het lab. 

Uitvindersles? 
Zou je ook een 'Uitvindersles' of een andere les op maat willen hebben voor jouw klas of team in het Innovatielab? Neem dan contact op met Diana Molenschot. Wij kijken ernaar uit om leerlingen en leerkrachten te ontvangen in ons Innovatielab!

‘Al snel vlogen de aluminiumballetjes ons om de oren’

‘De voorganger van een mobiel is een Nokia’ 

Blikjes lanceren in het Innovatielab! 

Eind januari waren drie enthousiaste groepen 6 van het Tangram op visite in het nieuwe Innovatielab bij de TMH. Groep 6 start met het thema 'Uitvinders' en dan is het Innovatielab natuurlijk een mooie plek voor een kick-off! 

Minor student Brian Kok heeft de lessen voorbereid en gegeven. Na een korte introductie over wat een uitvinding is en een paar geweldige reacties daarop van leerlingen, werd hun uitdaging gepresenteerd. 

Ontwerp op de iPad 
Met behulp van elastiekjes en lollystokjes moesten ze ‘iets’ bouwen waarmee ze onze frisdrankblikjes konden omschieten. De iPads werden gebruikt om een ontwerp op te tekenen en daarna mochten de leerlingen gaan bouwen. Al snel vlogen de aluminiumballetjes ons om de oren en werden 'bouwsels' kritisch bekeken en aangepast waar nodig. 

Langer blijven 
Op deze manier doorliepen de leerlingen de ‘onderzoekend en ontwerpend’-cirkel. De kinderen, leerkrachten en begeleiders kwamen tot de conclusie dat 1 uur veel te kort was en dat ze graag langer hadden willen blijven in het lab. 

Uitvindersles? 
Zou je ook een 'Uitvindersles' of een andere les op maat willen hebben voor jouw klas of team in het Innovatielab? Neem dan contact op met Diana Molenschot. Wij kijken ernaar uit om leerlingen en leerkrachten te ontvangen in ons Innovatielab!

‘Al snel vlogen de aluminiumballetjes ons om de oren’