De Klimophoeve: 'Drie vacatures ingevuld'

De Klimophoeve moest door de groei van het leerlingenaantal en een zwangerschapsverlof na aanstaande zomervakantie drie vacatures invullen. Directeur Arthur Mandos: 'Door deze vacatures snel kenbaar te maken via de websites van onze eigen school en van de RVKO kwamen er al enkele reacties binnen. Deze sollicitanten hebben wij gewezen op de eerste RVKO Online Banenmarkt.'

'Een compliment voor de organisatie van de Online Banenmarkt. Daar is enorm veel tijd en energie in gestoken. De informatie die wij als directie vooraf kregen, riep bij ons nog wat vragen op, maar die werden tijdens de online voorlichting duidelijker. Het gespreksrooster van 15.20 uur tot 17.50 uur vonden we wat lang, maar ook wij konden niet inschatten op hoeveel sollicitanten wij mochten rekenen. Wij zaten 's middags als directie, samen met één van onze leerkrachten, te wachten op de reacties van nieuwe sollicitanten. Dit bleken er niet erg veel te zijn en de 10 minuten waren zo om.' 

'Met een aantal hebben we gelijk een vervolgafspraak gemaakt, met het positieve resultaat dat de formatie voor het schooljaar 2021-2022 nu rond is en we drie nieuwe collega's mogen verwelkomen.

Montessori Capelle: 'Deze opzet behouden'

Directeur Evelyne Derks: ‘De opzet was heel professioneel en goed doordacht. De voorbereiding en de uitleg (briefing) waren heel helder. De snelheid van handelen, bericht in je mailbox en het verschijnen van een naam in de lobby van Teams was goed. Het was ook goed te merken dat iedereen inmiddels bekend is met Teams en het videobellen. De gesprekken waren positief en goed to the point. Het viel mij op dat iedereen, in de vier gesprekken die ik voerde, zich goed kon presenteren.’

‘Misschien is het een idee om deze opzet te behouden, ook na 'corona'. Het beviel mij in ieder geval erg goed. En we hebben al een match! Ook de follow-up van Roxanne en Marjolein en alle betrokkenen achter de schermen was goed. Heel erg goed gedaan!’


Films

Roxanne: ‘Om de scholen zo goed mogelijk in beeld te brengen voor de sollicitanten hebben we drie professionele cameramannen ingezet om filmpjes van de scholen te maken. Niet alleen de video’s, maar ook de camerateams waren een hit op de scholen. Iedereen is er erg enthousiast over en de video's worden goed gedeeld op social media!’

Positieve feedback

Uit het feedbackformulier bleek dat de banenmarkt goed is ontvangen door de bezoekers. ‘Vooral de filmpjes van de scholen sprongen eruit. Ook kwam naar voren dat de gesprekken van 10 minuten net iets te kort waren. Maar dat is eigenlijk positief’, lacht Roxanne. ‘Mensen waren enthousiast en wilden nog wel wat langer met schooldirecties praten over de vacatures. Dit hebben we dus aangepast bij de tweede editie op 26 mei.’

‘Vanuit de directies kregen we complimenten voor de organisatie; in deze tijd moet je creatief zijn. Het was dan ook iets totaal nieuws en we hopen dat er naar aanleiding van de tweede Online Banenmarkt nóg meer matches zijn gemaakt of gaan worden’, vult Merel aan.


Raymann kent de RVKO als organisatie en is al vaker gastspreker geweest tijdens RVKO-evenementen. Omdat het niet zo eenvoudig was om dit event live uit te voeren, werd de talkshow met Raymann van tevoren opgenomen. ‘Hij deed het ontzettend leuk’, vertelt Roxanne enthousiast. ‘Jörgen wist de betrokken medewerkers op hun gemak te stellen; alles verliep vlekkeloos. De take stond er in één keer op!’

Brede doelgroep

Tijdens de banenmarkt konden de bezoekers de actuele vacatures bekijken, in gesprek gaan met directies en live chatten met de medewerkers van de afdeling HR.

Roxanne was samen met HR-collega Marjolein Sponselee via Teams beschikbaar voor vragen. De RVKO Online Banenmarkt is gericht op een brede doelgroep van interne en externe leerkrachten, zij-instromers en mensen die van school willen wisselen. Waar schooldirecties vooral leerkrachten te woord stonden, beantwoordden Roxanne en Marjolein voornamelijk vragen van onderwijsassistenten.

Zo’n 300 unieke bezoekers kwamen op de speciale website https://rvko-onlinebanenmarkt.nl/.

Positieve reacties op RVKO Online Banenmarkt

De RVKO-banenmarkt was dit jaar online. Op woensdag 28 april en woensdag 26 mei kon iedereen die graag in het onderwijs wil werken, terecht op een speciaal ingerichte interactieve site: de RVKO Online Banenmarkt.

Roxanne Raynor en Merel van der Sluis, beiden van de afdeling HR en medeverantwoordelijk voor Werving en Selectie, hebben zich hiervoor de afgelopen weken flink ingezet. Merel: ‘Om aandacht te trekken van zowel interne als externe belangstellenden kozen we voor een talkshow ‘De RVKO draait door’, met niemand minder dan Jörgen Raymann als presentator.’ Bekijk hier de video.

De Klimophoeve: 'Drie vacatures ingevuld'

De Klimophoeve moest door de groei van het leerlingenaantal en een zwangerschapsverlof na aanstaande zomervakantie drie vacatures invullen. Directeur Arthur Mandos: 'Door deze vacatures snel kenbaar te maken via de websites van onze eigen school en van de RVKO kwamen er al enkele reacties binnen. Deze sollicitanten hebben wij gewezen op de eerste RVKO Online Banenmarkt.'

'Een compliment voor de organisatie van de Online Banenmarkt. Daar is enorm veel tijd en energie in gestoken. De informatie die wij als directie vooraf kregen, riep bij ons nog wat vragen op, maar die werden tijdens de online voorlichting duidelijker. Het gespreksrooster van 15.20 uur tot 17.50 uur vonden we wat lang, maar ook wij konden niet inschatten op hoeveel sollicitanten wij mochten rekenen. Wij zaten 's middags als directie, samen met één van onze leerkrachten, te wachten op de reacties van nieuwe sollicitanten. Dit bleken er niet erg veel te zijn en de 10 minuten waren zo om.' 

'Met een aantal hebben we gelijk een vervolgafspraak gemaakt, met het positieve resultaat dat de formatie voor het schooljaar 2021-2022 nu rond is en we drie nieuwe collega's mogen verwelkomen.

Montessori Capelle: 'Deze opzet behouden'

Directeur Evelyne Derks: ‘De opzet was heel professioneel en goed doordacht. De voorbereiding en de uitleg (briefing) waren heel helder. De snelheid van handelen, bericht in je mailbox en het verschijnen van een naam in de lobby van Teams was goed. Het was ook goed te merken dat iedereen inmiddels bekend is met Teams en het videobellen. De gesprekken waren positief en goed to the point. Het viel mij op dat iedereen, in de vier gesprekken die ik voerde, zich goed kon presenteren.’

‘Misschien is het een idee om deze opzet te behouden, ook na 'corona'. Het beviel mij in ieder geval erg goed. En we hebben al een match! Ook de follow-up van Roxanne en Marjolein en alle betrokkenen achter de schermen was goed. Heel erg goed gedaan!’


Films

Roxanne: ‘Om de scholen zo goed mogelijk in beeld te brengen voor de sollicitanten hebben we drie professionele cameramannen ingezet om filmpjes van de scholen te maken. Niet alleen de video’s, maar ook de camerateams waren een hit op de scholen. Iedereen is er erg enthousiast over en de video's worden goed gedeeld op social media!’

Positieve feedback

Uit het feedbackformulier bleek dat de banenmarkt goed is ontvangen door de bezoekers. ‘Vooral de filmpjes van de scholen sprongen eruit. Ook kwam naar voren dat de gesprekken van 10 minuten net iets te kort waren. Maar dat is eigenlijk positief’, lacht Roxanne. ‘Mensen waren enthousiast en wilden nog wel wat langer met schooldirecties praten over de vacatures. Dit hebben we dus aangepast bij de tweede editie op 26 mei.’

‘Vanuit de directies kregen we complimenten voor de organisatie; in deze tijd moet je creatief zijn. Het was dan ook iets totaal nieuws en we hopen dat er naar aanleiding van de tweede Online Banenmarkt nóg meer matches zijn gemaakt of gaan worden’, vult Merel aan.


Raymann kent de RVKO als organisatie en is al vaker gastspreker geweest tijdens RVKO-evenementen. Omdat het niet zo eenvoudig was om dit event live uit te voeren, werd de talkshow met Raymann van tevoren opgenomen. ‘Hij deed het ontzettend leuk’, vertelt Roxanne enthousiast. ‘Jörgen wist de betrokken medewerkers op hun gemak te stellen; alles verliep vlekkeloos. De take stond er in één keer op!’

Brede doelgroep

Tijdens de banenmarkt konden de bezoekers de actuele vacatures bekijken, in gesprek gaan met directies en live chatten met de medewerkers van de afdeling HR.

Roxanne was samen met HR-collega Marjolein Sponselee via Teams beschikbaar voor vragen. De RVKO Online Banenmarkt is gericht op een brede doelgroep van interne en externe leerkrachten, zij-instromers en mensen die van school willen wisselen. Waar schooldirecties vooral leerkrachten te woord stonden, beantwoordden Roxanne en Marjolein voornamelijk vragen van onderwijsassistenten.

Zo’n 300 unieke bezoekers kwamen op de speciale website https://rvko-onlinebanenmarkt.nl/.

Positieve reacties op RVKO Online Banenmarkt

De RVKO-banenmarkt was dit jaar online. Op woensdag 28 april en woensdag 26 mei kon iedereen die graag in het onderwijs wil werken, terecht op een speciaal ingerichte interactieve site: de RVKO Online Banenmarkt.

Roxanne Raynor en Merel van der Sluis, beiden van de afdeling HR en medeverantwoordelijk voor Werving en Selectie, hebben zich hiervoor de afgelopen weken flink ingezet. Merel: ‘Om aandacht te trekken van zowel interne als externe belangstellenden kozen we voor een talkshow ‘De RVKO draait door’, met niemand minder dan Jörgen Raymann als presentator.’ Bekijk hier de video.