iPads en Google-vaardigheden

Digitale ICT-middagiPads en Google-vaardigheden

Op woensdag 21 april organiseerde de RVKO een ICT-middag voor voornamelijk directieleden en ICT-coördinatoren. De middag was vanwege de coronamaatregelen digitaal georganiseerd. Een kleine 60 RVKO-collega’s hadden zich aangemeld om workshops of presentaties te volgen, na een plenaire opening met alle deelnemers.

Zo werden er twee workshops gegeven over het gebruik van iPads in het onderwijs, over o.a. het beheer van iPads en hoe deze in te zetten zijn in de bovenbouw. Er waren twee aanbieders van een complete leerlijn Digitale Geletterdheid vertegenwoordigd: Basicly en Digiwijzer. Daarnaast was er een aanbieder van specifieke Google-vaardigheden voor de leerlingen: Digital Skills for Kids, oorspronkelijk ontstaan vanuit een collega-bestuur.

Naast de digitale vaardigheden voor leerlingen presenteerde Schoolupdate ook het aanbod voor leerkrachten, met name gericht op vaardigheden in het werken met de verschillende Google-applicaties. Daarnaast konden de deelnemers zich verder verdiepen in het werken met de Aerobe DLO en werden de laatste ontwikkelingen omtrent IBP (Informatiebeveiliging & Privacy) & phishing besproken.

Ook konden de deelnemers zich (verder) bekwamen in het gebruik van Rekentuin/Taalzee/Words&Birds van Prowise Learn. Tot slot was er ook de mogelijkheid om meer te leren over het begeleiden van ontwerpen en onderzoeken in de onderbouw, een onderdeel waarbij ICT overigens geen grote rol speelt.

Organisatoren en deelnemers kijken terug op een geslaagde middag. Op een kleine verwarring na, over een link voor één van de workshops, is alles technisch goed verlopen. De middag zal met de aanwezige deelnemers verder worden geëvalueerd. De bevindingen en ideeën van de deelnemers zullen worden meegenomen bij het organiseren van de twee ICT-middagen voor volgend schooljaar.

iPads en Google-vaardigheden

Digitale ICT-middagiPads en Google-vaardigheden

Op woensdag 21 april organiseerde de RVKO een ICT-middag voor voornamelijk directieleden en ICT-coördinatoren. De middag was vanwege de coronamaatregelen digitaal georganiseerd. Een kleine 60 RVKO-collega’s hadden zich aangemeld om workshops of presentaties te volgen, na een plenaire opening met alle deelnemers.

Zo werden er twee workshops gegeven over het gebruik van iPads in het onderwijs, over o.a. het beheer van iPads en hoe deze in te zetten zijn in de bovenbouw. Er waren twee aanbieders van een complete leerlijn Digitale Geletterdheid vertegenwoordigd: Basicly en Digiwijzer. Daarnaast was er een aanbieder van specifieke Google-vaardigheden voor de leerlingen: Digital Skills for Kids, oorspronkelijk ontstaan vanuit een collega-bestuur.

Naast de digitale vaardigheden voor leerlingen presenteerde Schoolupdate ook het aanbod voor leerkrachten, met name gericht op vaardigheden in het werken met de verschillende Google-applicaties. Daarnaast konden de deelnemers zich verder verdiepen in het werken met de Aerobe DLO en werden de laatste ontwikkelingen omtrent IBP (Informatiebeveiliging & Privacy) & phishing besproken.

Ook konden de deelnemers zich (verder) bekwamen in het gebruik van Rekentuin/Taalzee/Words&Birds van Prowise Learn. Tot slot was er ook de mogelijkheid om meer te leren over het begeleiden van ontwerpen en onderzoeken in de onderbouw, een onderdeel waarbij ICT overigens geen grote rol speelt.

Organisatoren en deelnemers kijken terug op een geslaagde middag. Op een kleine verwarring na, over een link voor één van de workshops, is alles technisch goed verlopen. De middag zal met de aanwezige deelnemers verder worden geëvalueerd. De bevindingen en ideeën van de deelnemers zullen worden meegenomen bij het organiseren van de twee ICT-middagen voor volgend schooljaar.