Tip
‘Wij werken met ‘Leerkracht’ en onze teamsessies lieten we tijdens de sluiting van de school gewoon doorgaan. Eén keer per week vulden we het bord via Teams online in. We doen dat nog steeds online, maar nu wel gericht op de doelen voor in de klas, zodat de ontwikkeling van de school gewoon doorgaat.’
Vieringen
‘Ook de vieringen, zoals de Koningsspelen, hebben we de vorige keer online gedaan. Ieder teamlid legde een spelletje uit en daar maakten we een superleuk filmpje van. Daar kregen we hele positieve reacties op!’
Annemieke Waanders, directeur van basisschool de Akkers: ‘De leerkrachten hebben nu van alle kinderen uit hun groep vastgelegd wie bij een sluiting een Chromebook nodig heeft en wat de inlogcodes zijn. Heel fijn!’
‘Voor de groepen 1, 2 en 3 werkten we met lestasjes met een week aan lesmateriaal: woordenschat-opdrachten, werkbladen, puzzeltjes en spelletjes. In groep 3 werken we nu met de taal-leesmethode ‘Lijn 3’. De leerkracht maakt filmpjes en zet die in de groepsapp, zodat ouders met de kinderen de opdrachten kunnen maken.’
Contactmomenten
‘Voor de groepen 4 tot en met 8 staat in Snappet de chatfunctie aan. De leerkracht heeft dan iedere dag met elk kind contact. Minimaal één keer per week hebben de leerkrachten telefonisch contact met de ouders. De ouders van de kinderen van groep 1, 2 en 3 zien we natuurlijk wekelijks, omdat ze dan de tasjes omruilen. Dit keer gaan we meer filmpjes delen, zodat de kinderen minimaal één keer per week de leerkracht zien. We hebben aan de ouders gevraagd wat zij van afstandsonderwijs vinden. Sommige ouders ervaren druk als het niet gaat. Als je dan contact met ze opneemt, haal je de stress er vanaf.’
Basisschool de Akkers viert online!
Omdat basisschool de Akkers (Spijkenisse) voor de groepen 5 tot en met 8 al met Snappet werkt, ging bij de vorige sluiting van de school de overgang naar ‘onderwijs op afstand’ heel gemakkelijk. De kinderen hoefden alleen hun eigen device aan te zetten. De kinderen die dat niet hadden, mochten een Chromebook van school lenen. Alle leerlingen ontvingen direct een inlogcode en konden meteen aan de slag.
Tip
‘Wij werken met ‘Leerkracht’ en onze teamsessies lieten we tijdens de sluiting van de school gewoon doorgaan. Eén keer per week vulden we het bord via Teams online in. We doen dat nog steeds online, maar nu wel gericht op de doelen voor in de klas, zodat de ontwikkeling van de school gewoon doorgaat.’
Vieringen
‘Ook de vieringen, zoals de Koningsspelen, hebben we de vorige keer online gedaan. Ieder teamlid legde een spelletje uit en daar maakten we een superleuk filmpje van. Daar kregen we hele positieve reacties op!’
Contactmomenten
‘Voor de groepen 4 tot en met 8 staat in Snappet de chatfunctie aan. De leerkracht heeft dan iedere dag met elk kind contact. Minimaal één keer per week hebben de leerkrachten telefonisch contact met de ouders. De ouders van de kinderen van groep 1, 2 en 3 zien we natuurlijk wekelijks, omdat ze dan de tasjes omruilen. Dit keer gaan we meer filmpjes delen, zodat de kinderen minimaal één keer per week de leerkracht zien. We hebben aan de ouders gevraagd wat zij van afstandsonderwijs vinden. Sommige ouders ervaren druk als het niet gaat. Als je dan contact met ze opneemt, haal je de stress er vanaf.’
Annemieke Waanders, directeur van basisschool de Akkers: ‘De leerkrachten hebben nu van alle kinderen uit hun groep vastgelegd wie bij een sluiting een Chromebook nodig heeft en wat de inlogcodes zijn. Heel fijn!’
‘Voor de groepen 1, 2 en 3 werkten we met lestasjes met een week aan lesmateriaal: woordenschat-opdrachten, werkbladen, puzzeltjes en spelletjes. In groep 3 werken we nu met de taal-leesmethode ‘Lijn 3’. De leerkracht maakt filmpjes en zet die in de groepsapp, zodat ouders met de kinderen de opdrachten kunnen maken.’
Basisschool de Akkers viert online!
Omdat basisschool de Akkers (Spijkenisse) voor de groepen 5 tot en met 8 al met Snappet werkt, ging bij de vorige sluiting van de school de overgang naar ‘onderwijs op afstand’ heel gemakkelijk. De kinderen hoefden alleen hun eigen device aan te zetten. De kinderen die dat niet hadden, mochten een Chromebook van school lenen. Alle leerlingen ontvingen direct een inlogcode en konden meteen aan de slag.